Audi

Global Rebranding

header_abstand_transparent
header_abstand_transparent
header_abstand_transparent

Redesigning a legend
Philipp Brune (Managing Director of Strichpunkt Design) asked me, if I would like to join his company and help the design team doing the global rebranding of Audi with the main focus on digital media. „The interface should become the brand“, he said. I had the honor to join the talented team for 9 months.

 

The Aim:
Part 1: Creation of one global Audi brand experience. Consitent, connected interaction and style across all devices from wearable to TV – from mobile phone to car.
Part 2: Creation of a platform (living styleguide) to explain the new UI elements, to give instruction, inspiration and the tools to create awesome Audi content.

Agency: Strichpunkt Design
Client: Audi
Senior Art Director Digital: Christoph Gey

 

Awards:
– Red Dot Award – 2 „Best of Best“
– Art Directors Club – 2 „Silver Nails“
– Deutscher Digital Award „Bronze“
– Corporate Design Preis
– Annual Multimedia Award „Gold“

 

Part 1

THE REBRANDING

 

Reducing the rules of branding to a minimum. Developing a dynamic, open system to allow creative variety to unfold. Base it on the same foundation of versatility, honesty and balance.

© AUDI AG, Strichpunkt Design, KMS TEAM and Blackspace

Part 2

THE PLATFORM

Providing agencies and designers who work for Audi with everything they need to do an excellent job.

 

CREDITS

Philipp Brune:
„Christoph hat mehr als 6 Monate im Audi Team an einem sehr umfangreichen und komplexen Digital Branding Projekt mitgearbeitet. Wir haben Christoph seine Offenheit und sein Kritikfähigkeit schnell kennen und schätzen gelernt.

Sein hoher Qualitätsanspruch und die starke Indentifikation mit der Aufgabe haben sehr gut in das Gesamtgefüge gepasst. Gerne wieder!“

Managing Director, Strichpunkt Design

Nico Wüst:
„Christoph war integraler Bestandteil des Teams und hat uns bei der Entwicklung eines Design- und Interaktionsprinzips, der Ausarbeitung einer Iconsprache sowie der Gestaltung einer Website tatkräftig unterstützt. Seine ruhige, nette und offene Art, die hohe Zuverlässigkeit und die kreativen Ergebnisse haben uns überzeugt. Ich freue mich auf die nächste Gelegenheit der Zusammenarbeit mit Christoph.“

Head of Strategy, Strichpunkt Design

Agency
Strichpunkt Design

Client
Audi

Concepter
Christoph Beringer
Patric Sterrantino

Creative Director
Nico Wüst

Consultant
Björn Dieckmann
Franziska Schkade
Kim Reit
Sammy Bohneberg
Volker Kirschner-Kross

Art Director
Christoph Gey
Fabian Hammans
Kevin Mitchell
Richard Bruskowski
Veit Kiel